Tuesday, November 17, 2009

ANdaI aKu

andai aku seorg penyair
ingin sekali aku ungkapkan
rahsia hatiku dalam setiap bait syairku

andai aku seorg penyajak
ingin sekali aku deklamasikan sebuah sajak
tentang kehidupanku

andai aku seorg penulis lirik
ingin sekali aku mencipta sebuah lagu
lagu hidupku
walaupun xseindah org lain

andai aku seorg penulis
ingin sekali aku catatkan
segala cerita hidupku didada kertas
segalanya akan ku luahkan

andai aku seorg pelukis
ingin sekali ku lukiskan
sebuah lukisan hidupku dikanvas
akan ku warnai seindah mungkin..

tetapi semua itu hanyalah andaian belaka
andai aku bisa menjadi penyajak, penyair, penulis dan pelukis
akan ku luahkan segalanya yang terbuku dijiwa
biar tak terbeban dibenak ku lagi
biar tiada satu pn yg tertinggal dan melekat disini....
dihati ini..
biar semuanya lepas bebas dariku

tetapi..
aku hanyalah aku
yg tidak pndai meluahkan rasa hati dgn kata2
hanya tersimpan dan ku pendam sndiri
biar ku rasai sakit itu sendiri
hanya aku dan DIA yang tahu....


*dpt ilham mse boring2 stdy td..
diriku..

0 respond: