Friday, November 27, 2009

cita2 dan impian??


erm.. tetibe jek nk post tjuk nih.. hehe.. tringak td dew sorg mmbe text aku & tetibe tnye sal cte2 & impian aku.. ermm.. aku jwb la yg aku nk bkak kilang taik mte.. huhu.. mne bley an?? (4 my frenz td, sory ek merepek ngn ko td) hehe.. aku tatau nk jwb pew la.. 2 yg aku merepek tuh.. impian pn aku kte aku xdew impian.. sory gak ek tok..
mmg la sume dew impian( mmbe aku kte td) trmasuk la ko an.. errmm.. aku lak, bkn xdew impian, tp aku pn tatau.. nk senaraikan mmg byk.. huhu.. so aku jwb jek la merepek gak ngn dia td.. hehe..aku tatau nk ckp sal impian ngn cite2 bkn sbb aku kecewa ngn hidup aku la, tp.. aku tatau nk jwb camner.. nk cter pn ssh la.. ermm.. impian & cite2 tuh an pnting lam idup manusia.. sumer manusia termsuk lah aku gak..
erm.. aku nih kes nyer yg xdew cita2 sbb, sumer yg aku cita2kn xpn trcapai, cthnyer aku nk jd tentera, tp kes aku rabun & myb ktinggian pn xcukup.. ermm.. pastu aku sedar yg aku mmg prlu kuburkan cite2 aku tuh, so aku pn wat la cite2 bru, nk jd nurse.. cute jek klu jd nurse dpt tlg org, tp tgk la skang, aku bkn stdy kearah nursing.. aku kn skang stdy akaun.. huhu.. tatau la nk jd pew.. 2 la sbb aku mlz nk dew cte2.. kdang2 pew yg dcte2 kn klu xmnjd mmg agk kecewa la.. tp 2la mnusiakn hnya mmpu mrancang tp segale2nya Allah yg tentukan.. huhu.. pasrah jek la..
mimpikn adlah kunci utk kte tklukkn dunia(lgu nidji- laskar plangi) so musti la aku pn dew ipian gak coz aku kn mnusia normal gak.. huhu.. tntang impian aku lak, ermmm byk.. tp yg byknyer jd mmpi ngerila.. hehehe... impian, aku pn dew impian, tp xyah ckp la kt cnie.. biar aku jek yg tau... huhu.. pd org yg bce nih, korg tlg2 la doa moge sgale yg aku impikan mnjd knyataan.. hehe.. dgn izin Allah.. ameeennnn....

*trimas pd mmber aku yg tnye psl impian & cita2 aku coz aku trus dew idea nk merepek lam blog nih.. hehehe
yg psti, aku bkn msh dbelngu olh kisah silam aku da... im a hepi person la bro!!
xdew sdey2(kdg2 jek la)

2 respond:

جين said...

askum..
kdg2 sedey ek kim..?Allah maha mengetahui
aku harap ko berdoa tuk impian ko..kite cuma teruskan perjalana hidup kita dgn penuh peranan yang bertanggungjawab...mungkin ko mmg tak sesuai jadi tentera atau nurse...tapi mungkin ada keistimewaan tentang diri ko yang ko tak nampak lagi kim...insyaAllah...=)

kim_HasNuL said...

insyallah... huhu.. trimas bro!