Sunday, December 27, 2009

beres...

alhmdulillah.. beres dh sgale keje yg diberi.. keje?? hehehe.. cuti2 nih tlg mak la.. tu la kje aku slain mengusik wawa..
3 ari aku kne tlg mak msk utk pertandingn memancing kt taman Herba..


pic kolam yg diorg memancing kt taman Herba.. aku snap2 pic gak td..
ayah aku slh sorg urussetia kt situ, so rembat gak la projek memasak utk mak aku.. kbetulan la kitorg dew kt umah, ley tlg mak.. klu x jenuh gak mak.. hehehe.. trimas utk kitorg.. hahahaa..


mak pelik jek ble tgk aku snap2 pic mknan nih.. hehehe.. mak tatau yg aku nk taruk lam blog.. hehee.. nih karipap ek.. utk mkn pg.. nih hari first mkn pg utk diorg2 kt taman herba 2.. dew cter klakar & kegeraman disitu.. nk tau.. ermm, cter nyer begini.. pd satu pg , aku ngn mak aku bgn la nk siapkn masak utk org.. so ble bgn, tgk2 karipap dew la lam separuh kne lenyek dek kucing.. kucing tuh wat katil& tilam dia lak.. aiyak!! geram siot.. dh la trlewat bgn sbb ktorg wat karipap 2 mlm & tdo lwat.. bgn pg nk goreng la konon... ish2.. klakar lak ase.. mmg la kucing 2, klu dpt kt aku akn aku blasah ckit.. hehehe(ckit jek konon)


nih lak smbal udang+ petai ye.. hehehe.. ermm, yg nih utk hari last dh nih.. erm, xkn aku nk taruk sumer pic2 lauk2 yg mak aku msk lak koyt an.. heehe.. ckit2 jek la.. ermm.. kt cnih lak, klakar nyer, siwawa la, ngah aku nk wat keje, nk kopek kulit petai 2, dia lak sibuk nk kacau nk duk tas riba aku, ngade la makcik sorg nih.. wawa kte " nyah..nyah..nyah.. nk aik".. mle2 aku wat xlyn jek.. tp, akhirnya, brjaya gak wawa mendaki utk keatas riba aku.. kne lak wat keje 3 in 1.. riba, melayan & ckp2 ngn wawa smbil kopek petai.. bygkn la cmner aku nk wat keje ngn wawa tas riba.. geram jek aku.. mak lak gelak jek..


byk an nasik yg kne msk.. aiyak!! periuk beso nih, yela utk 70 org mkn kn, xkn nk msk ckit2 lak.. hehehe.. kang xcukup lak an..

so, dh siap la projek kitorg.. dh abis dh prtandingn memancing ptg td kt taman herba nun.. mmg puas ati la sbb xdew org komplen2 pn sal mskkn mak.. hehehe..
kre best la smpai jari2 aku pn potong skali.. luka abis.. hehhe.. biasa la, adatkn.. slamat la nih reti gak wat keje2 kt dapur, klu x, abis la mak xdew org nk nolong.. bkn cam BRO JIN 2, msk dapur jd tikus mondok jek mlm2 curi mkn.. hahhaa (jgn marah ek)
...........................end.........................................

* pnat r sbb 3 hari kne msk..
*mak lg la penat
*so, sok rest & luse bru bkak kedai blk..

Friday, December 25, 2009

DONT TOUCH ME LA!!!!


DONT ever2 TOUCH ME LA!!! bikin gua panas jek la sorg mamat nih.. sesenang hati dan sesedap rase dia jek nak sntuh2 ank dara org.. laupn juz tgn, tp 2 still haram kn.. so bodoh sgt kew!!! bagang giler r.. @#$%%&*+%@#$$$... ha.. kn dh kuar sgle2 makian yg amat sdap & enak dri mulut aku nih...
aku bkn la adik2 ko @ kakak ko, nk touch.. aku bkn cam awek2 ko yg ko dh sokmo2 pegang2.. aku xsebodoh awek2 ko la..
nak jek aku report kt bapak aku, along aku.. tp cian lak, kang xpasal msk sepital kot... bapak aku jgn wat main ek.. tau la ko xbrani ngn bapak aku, kang dew gak org yg sakit kne blasah nih.. aku benci r!!!
klu dtg umah jek nk touch2 org.. tgn la, pipi la.. bodoh la..

klu stakat nk lawak2, blz2 ckp, aku xkesah lg la sbb aku kn mesra alam.. tp plzzz la, aku xske org yg bkn mhrim sntuh2 aku laupn hnya tgn.. ko xdew hak!!



arghhhhhhhhh!!!! ko mmg amat BODOH!! tnggu ckit aku meletup jek.. akn kene la ko.. ckp aku ko xendahkn ek.. ckit jek la, tahap kemarahan aku nk meletus.. mmg ko S**L la...
PLLLLLLLZZZZZ DONT TOUCH!! wacthout ur hand!!



*astgfirullah.. dh wat blog aku trcemar jek ngn makian.. aiyak!!
*sori pd yg bace..

Tuesday, December 22, 2009

aiyakk!! kne balut buku lak!!

erm.. tatau la nk merepek pew la.. no idea la.. tp juz nk cter psl kt umah.. hehehe.. zusss lyannn..(",)


ngah relek smlam tetibe ayh aku ckp kt adik aku," mai sok balut buku skolah, angah kamu tlgkn".. aiyak!! angah jugak yg kne blut yah?? erm.. so, td aku pn tlg la mai blut buku skool dia yg byk giller 2.. erm.. aihh, byk lak buku yg kne blut.. cam nih kew bdk skool cina?? ermm.. byk tul la buku nyer.. tp, slamat la aku nih agk pakar bab2 blut buku(sbb ske blut komik2 aku) hehe.. so,kne lak bukak klas membalut buku kt mai nih.. tp, 2 la ase mlz lak nk blut buku mai nih sbb tgk byk giller.. patah pinggang aku nih.. hehehe..


tgh aku ngn mai rancak brtungkus lumus nk abis blutkn buku2 dia yg byk 2, tetibe dew jek bdk sorg nih yg ngade lg manje dtg nyibuk.. ishh2, geram tul la.. aku dh penat & lapar, tetibe jek wawa nih dtg nyibuk.. mule2 nk duk atas riba & pelukk.. lps abis jekdia nangis, dh sebuk lak nk belek2 buku2 abg dia tuh.. seb baik la xkoyakkn.. hehehe.. lyn jek la pangai bdk mnje nih laupn geram.. mak kte dgn nada lwk2 "wa, jgn kcau ngah kamu2, ngah lapo 2, kang kmu lak dia mkn" hehehe.. dew2 jek point mak aku nih nk usik org..


so, alhamdulillah.. dh siap balut buku, laupn mat leleh nih(mai) nangis2 gak mlz nk blut smpai abis.. dew plak nk tngguhkn nk wat esok.. mne la aku nk.. so aku tlg & pkse gak dia siap kn ari nih gak.. hehehe.. so dh siap.. upahnyer, mak msk kari ikn my fvret... nyumnyumnyum... trimas mak kasi upah yg baik punyer!! slamat aku xmeletup ngah karenah mai nih..

Friday, December 18, 2009

hero


>> mohd akmal.. pngilan MAi.. ntah la nape pnggil gitu aku pn tatau.. cpt sgt trase ati.. kuat gak majuk.. ske men pS.. xnk kongsi ngn org len.. hehehe.. cpt nangis(aku pnggil mat leleh).. klu nk kn sesuatu, akn usaha smpai dpt.. jd punching bag klu ngn am.. hahaha... tatau la.. aku ske nyakat dia ngn gelaran mat sopak.. hahaha.. agk pemalu...


>> moHd Amzar.. gengster kat umah.. mat romeo gak nih.. degil yg amat.. keras skit.. baran.. cute.. pndai ambik ati org.. ske blasah mAi.. kuat nyakat mai, tp akhirnya mai akn nangis.. huhu.. pling mrah ble org pnggil dia SYg.. heheh.. macho la konon..



ermm.. 2org mamat nih klu dh baik mmg baik, tp klu gaduh, aiyak!!.. ermm.. umah sunyi klu xdew diorg nih.. krenyer pnyeri umah gak nih slain wawa.. adik2 aku.. hero2 ku.. kuikuikuikui.. kdg2 dew gak yg kne debik nih ngn aku.. hehehe..

bezday



17/12.. bezday si Am.. huhu.. dh 6thun dh bdk am..


18/12.. bezday umi aku.. ermm.. xingt la umo umi aku bape(hhehe).. tp aku mmg akn ingt date nih.. xpnh miz nk wish.. ermm.. tp nk bg hadiah 2 kne tnggu aku blk la.. bnde dh ade.. huhu.. 4 my umi, moge drahmati sokmo..

hepi bezday...............

Thursday, December 17, 2009

tatau..




mmpukah kte cam dlu lg?? ermm ntah la.. aku se better gini jek la.. aku dh mlz.. aku dh gveup... lantak la... aku dh mlz nk pk2.. wat skit otak jek..

Wednesday, December 16, 2009

bhse alien by WAWA

arghh.. kne blajar bhse alien dr wawa.. sbb aku kurang phm pew yg dickpkn.. huhu.. wawa..wawa.. mak pn kekdg xphm pew yg dickpkn.. hahaha.. klakar lak ase ble dia ckp.. erm.. biase la.. bdk2 bru nk bljar ckp...



so, nih antara bhse2 wawa:

tan= ikan
pish= fish(ikan)
tet= cat(kucing)
andi(sengaukn ckit) = mndi
icu= tisu
pun= xdew pn
tut= selipar buruk dia
encu(sengaukn gak)= susu
endo= tdo
num= mnum
aish= air
pok to = kopok lekor
ticap= kicap

nih la bhse2 cwawa.. dew lg la yg ntah aku pn tatau.. hahaha.. penin pale lorhh.. ble akuxphm pew yg wawa ckp, aku rujuk la kt mak.. tp kdg2 mak pn xphm pew yg dia ckp..kdg2 ktorg pakat gelakkn cwawa nih sbb xphm pew yg dickpkn.. hehehehe..

Tuesday, December 15, 2009

im home..

home now... hehee.. smlm smpai umah.. waaaaaa.. best nyer.. tp yg geramnyer mse tnggu bas 2 la, bas kul 9 kt tket 2.. tp kul 10 bru nmpak btng idung bas 2 (bas dew btng idung kew??) ermm.. geram3..


pgnyer turun dr hostel ke trminal bas ngn SA.. lam cbuk2 2 smpat gak nk snap2 pic.. hehehe.. pic 4 last sem3.. hehehe moge brtemu d sem 4.. insyaallah.. akn rndu la kt kwn2.. komik2.. novel2.. huhu.. padang aku.. dan cam2 la.. hehehe..


so, ptg bru sampai umah.. nih pic wawa nangis.. hehehe.. nangis sbb penjenayah blk wat jenayah kt dia.. hahaha.. cian dia, agk tekanan la jgak ble angah dia blk.. tukang usik dh blik.. umah nih pn asyik dgr dia nangis jek la.. huhu.. mak pn sabo jek.. mak kte " dh2 lew ngah, cian siwawa 2, dh la xbape sehat" hehehe.. tp aku still usik gak.. rndu siot nk men ngn dia.. hehehe.. smpai2 umah trus cari wawa.. wawa yg tdo pn trus bgn peluk angh dia.. nmpak sgt dia pn rndu kt angh dia.. hehehe.. bestnyerrrr la... hehehe..
im homeeeeee..
duk umah wat aml jariah kt umah nih la.. tlg mak usik siwawa..hahhaa
......................the end...............................

Saturday, December 12, 2009

jmpe syg aku...

dlm aku tgh best diulit mimpi<< starting baik pnyer.. fon aku brbyik lak lgu LP.. msj msk, msj nyer brbunyik gini, " syg, aku tas bas, OTW kew Kb.. meh r kte jumpe.. rindu ko nih".. begini la msjnyer.. trkezut gak la.. hehehe.. rupa2 nyer membe aku la yg anto, ajk jmpe lak.. hehehe..
so, aku pn siap la nk kuar.. hehehe..


>> pic yg di snap mse kt kb td.. hehehe.. nme syg aku nih Siti NUrFAzniraZAimalisa.. fuh, smput lak nk sbut nme dia nih.. pnjang dan unik.. wakaka.. aku mle rapat ngn dia sem lps ble aku stu blk ngn dia.. huhu.. gilak2 gak la.. satu pale.. xsngka lak, aku amt diingatinya ble dia dh benti blajar kt kolej 2.. pdahal sblm nih mmg la aku xpnh tgur pn dia nih.. huhu.. lam waktu prknlan aku yg singkat dan aku tinggl ngn dia pn kjap, mnjdkn aku rapat ngn dia.. huhu.. dia kte ' aku sokmo ingt ko, syg ko sbb ko 2 pangai sbijik aku jek'..trharu tol la.. so jmpe2 td mlpaskn rindu.. aku ngn dia ske wat 'giler' lam blk lu.. lps dia kuar, aku agk diam skit la coz xdew mmbe nk melalak sme.. hehehe..


> dh kuar td, aku trjmpe jam yg aku brkenan dlu.. tp dulu xrembat sbb xdew kaler yg cun.. so, dh dew yg menarik aku pn rembat la.. cute jek..hehehe..


>> so kwn aku dh blk umah dia kt T.merah dh.. huhu.. moge ukhuwah yg trbina ini akn kekal.. insyaallah.. laupn usia prknlan aku ngn dia xdew la lame.. my luvly Lisa.. idup baik2.. to lisa> klu kte ley jmpe lg, ley la kte men perang2 air lagik ek.. kasi pecah bilik air, cam dlu2 2.. hehehehe... truskn idup ko syg lau pn cam2 dh ko lalui... yg pasti aku syg ko.. hehehehe...

Thursday, December 10, 2009

makhluk2 suka duka..

pew yg aku nk repekkn ek.. erm.. juz nk bg award and tayang mkhluk2 yg teman aku kla suka suki.. hehehe.. laupn xsumer yg aku tayangkn.. zusss, lyan..


>> kla aku kesunyian dan rase lonely, bkak lappy & tgk la cter nih yg xabis2.. best la.. sem lps lyan naruto, sem nih one piece dihatiku.. hehehe.. gelak sensorg ble tgk lanun2 nih wat lwk.. hehhe.. amat klakar cternyer.. cam2 prasaan yg dtg ble tgk cter nih...



>> kala sedih dan nangis.. si MR gaRfield(kaler oren) nih yg temankn.. sakit pn dia yg temankn.. laupn bkn leh tlg pujuk @ rawatkn.. hehee.. akn kuranglah ckit ble dia ada brsamaku.. dh lame dia brsamaku.. aku amat hrgai khidmatnya.. my luvly la krenyer.. hehehe.. biar la dh lunyai, still aku syg laupn dh xcntik.. hehe


>> ble aku boring novel2 grafik nih yg tlg ilangkn.. novel2 aku pn ye gak.. aku ske kumpul la novel2 grafik nih.. ley wat libbry dh.. amat syg 2 yg akn aku blut kulitnya dgn plastik.. hehehe.. syg beb, bli ngn wit nih bkn ngn bulu ketiak.. hehehe.. tp, kerisauan klu mak aku tau aku dh kumpul byk nih.. t kne bebel.. hahah.. wat ever la, yg pasti aku ske amattt mmbacanya..



>>this is my mizz frogyy.. amt syg sbb kwn aku yg kasik( trimas2) tmbah2 kaler ijau lak 2, my feveret la ijau nih.. hehehe.. time gumbira la aku slalu ngn miz froggy nih.. syg bangat.. bru lg ngn aku.. laupn seekor katak, tetapi katak ksygan nih.. hehehe..


-nih juz mkhluk2 yg dew ngn aku.. hehehe.. dew lg la yg x tayangkn kt cnih.. erm.. papew pn ALlah la yg sokmo brsama aku lau kmna pn aku prgi & disituasi ape aku brade..
-kwn2 jugak.. luv korg2 yg jd kwn2 aku..
-stakat ini shj repekkan aku..

Wednesday, December 9, 2009

penghujung sem3

erm.. lorhh.. upenyer dh nk abis dh sem3.. erm.. cam2 yg jd.. sem yg agk truk bg aku.. truk sbb mcm2.. erm..
dh abis sem nih, aku nk kne setup blk otak aku nih.. erm.. aku dh ltakkn program yg slh lam otak nih..
pd mnusia2 yg telah aku delete dr otak nih, aku mntak maaf.. aku trdelete sbb virus yg korg bwk.. huhu.. jugak kemaafan buat mnusia2 yg tlh aku ignore 2.. phm2 la.. mmg aku xbape ok lah 2.. bkn aku nk slh kn korg2 yg aku ignore 2, tp aku ase aku wat gi brsebab.. xyah la aku cter sbb pew.. maaf klu aku trkecikkn hati korg.. mne la tau dgn aku mmbuat bodoh kt korg, korg trase.. tp pew aku kesah kn.. korg pn xpenah kesah hati aku.. papew pn sori.. aku pn xmntak pd korg utk pedulikn aku, tp tlg la prasan gak yg aku dew lam idup korg.. tp, ermm.. dh trlmbat kot.. klu aku dh terdelete 2 mmg ssh nk install blk la.. sori lg..
aku gak kne cari blk smngat nk brjuang nih.. bkn azam taun dpn nih ek.. nih mmg aku kne wat.. ntah la, smangat aku mne gi tah.. serabut ckit.. aku harap, i get it!! insyaallah..
erm.. lg, pew lg yg nk direpekkn nih ek.. ermm.. ce wat perubahan!! slamat cuti pd kwn2 sumer.. jmpe sem dpn... insyaallah.. mintak maaf skali lg pd kwn2.. klu dew silap2 arap dimaafkn( cm ucapan lam kad raye lak.. ahaks!)
umahhhhh im cmeback home 15 nih..

Tuesday, December 8, 2009

RagaM..


ermm.. pew yg aku nk merepek ek.. ermm.. pk jap ek.. hehehe.. eh idea dh dew la.. juz nk taip jek.. hehehe

ermm.. spnjang idup aku nih(xdew la pnjng mne pn), mcm2 ragam/ prangai manusia yg aku jmpe.. myb yg lom pnah jmpe pn dew kot.. aku sndri pn dew ragam aku sndri.. dew baik dan buruk.. kuikuikuikuku.. biasak 2.. lumrah..
kdang2 ragam kte nih dew yg org ske dan dew yg org xske.. ala normal lew 2 kn..
aku sndri pn dew gak mngeluh(xbaik mngeluh) ngn rgam manusia nih... lom tntu org ske ngn ragam aku nih an.. ermm.. penah x kte trpkir, klu dlm dunia nih sumer mnusia ragam/ prangainya samer jek sume..(ce pk jap) apa agknyer akn jd ek? uihhh.. ntah la aku pn xdpt nk byangkn (laupn kuat brimaginasi).. hehe..

4 me, ragam @ pangai mnusia yg mcm2 nih la yg mewarnai kehidupan kte.. klu sume same jek pangai, msti idup nih boring an.. tgk pangai 'kwn nih' cam aku, tgk 'org 2' pangai cam aku gak.. adoyai.. klu sumer samer jek gitu.. waaaa.. tatau la..

dew hikmahnya kn laupun kte xbape ske.. Allah dh ciptakan selengkapnya dh.. so, sape kte nk pertikaikan..

perasaan bnci @ xske pd ragam/ prangai org yg xbape 'cantik' 2 biase bg aku (normal)>>( aku jugak trgolong).. tp, kte kne cbe utk trime sumer 2, sbb lom tntu ragam @ prangai kte nih org suke.. ce blajar trime ( pesanan utk dri sndri)
yang baik leh jdkn tauladan dan yg buruk jgn lak di amalkn.....

banyak udang, banyak garam,
banyak org, banyak la ragam..(pntun lame2 dulu)


*juz merapu jek..
*nih pndangan aku, klu slh tlg btulkn..
*msing2 kn dew pndangan msing2 an.. hehe

Sunday, December 6, 2009

Insan DisebelahKu

ermm.. alhamdulillah bru pas paper yg ke3.. blk trus nk post somthing yg aku dpt lam dewan exam td.. huhu.. walaupun jari2 aku nih terketaq2 sbb kebuluran.. dr pg xmkn papew pn.. msk exam dgn perut yg hanya diisi dgn choc dan 2 botol vitagen jek.. slamat baby ususku tidak meragam ketika aku dgn konfidennya mnjwb exam.. paleku brdenyut lg..ntah la skit jek sokmo.. yg pasti aku msih lg mmpu nk kongsikn sesuatu dsini..

aku dpn tmpat kt dpn skali.. nih yg lmah nih.. sblm msk pn dh ngeluh sbb dpt tmpat paling dpn.. aku kreng ske.. seblah kanan dew pnghuni.. tp jiran yg kiri xdew coz mja kosong jek.. tp asenye selang dr mja jiran kiri aku dew manusia.. tp lom msk lg..(aku ske tgk jiran kiri kanan sblm stat exam..)
mse exam dh stat.. aku pn mle la nk pecut 100meter utk jwb soklan yg dh terhidang dpn mate.. tkt lak pew yg dew lam pale ilang.. tp. tiba2 konsentrasiku trgangu coz dew jiran selang 1 mja yg xdew pnghuni dh msk.. aku toleh.. arrrgghhhhhh.. ati ku trsentuh.. sdey siot.. rupenye jiran slang semja aku 2 adalah LOKMAn junior aku yg satu2nya insan istimewa lam kolej aku... insan yg satu2nya brgerak lam kolej aku mnggunakn kerusi rodanya.. huhhhhhuhhuuuuuu.. sayu aku tgk dia( ngah nangis nih) huhu..

dh lame aku prhatikan adik LOKMAn nih.. stat dr mnggu suaiknl lg.. time 2 aku tlg jd fesi 4 mnggu suaiknl.. aku ushar gak adik nih.. amat mnyayat hati.. hnya dia jek insan yg berkerusi roda di kolej ini..(xdew pic nk ltak)
mule2 xdew sorg pn yg dekati dia mse awl2 2.. myb sbb mse 2 dew mak dia yg uruskn dia.. tp slps hari 1st, aku dh nmpak dew insan lain yg mnghulurkan bantuan utk mnyorong kerusi roda dia.. huhu.. sries aku nangis lam ati time 2.. syukur dew gak insan nk kawan ngn dia.. ley trima dia dan bntu dia lam truskn hari2nya di kolej ini.. time nih la kwn2 dia nk wat pahala.. amal jariah..
so, mse exam td myb abg dia yg sorongkn krusi sampai kemeja dia.. yg best nya adik LOKMAn dia sokmo jek dibibirnya dihiasi dgn snyuman.. aku nmpak disini, dia lalui kepayahan dia dgn redha.. jwb exam td pn still dew gak snyum.. aku tumpang gembira coz, lam kehidupan dan kepayahan yg dilalui oleh Adik LOKMan nih, ALlah kurniakn insan2 yg kasih dan sygkn dia.. teman2.. family..

kesimpulannya, dalam kekurangan yang ada, Allah bg kelebihan utk topupkan kekurangan tu.. dan dalam kelebihan yang ada, Allah ciptakan kekurangan..
jd Allah dh bg lengkap utk hamba Nya, yg kurang dew kelebihan dan yg ada kelebihan pasti dew gak kekurangan..
so, kte sebagai hamba Nya, xleh la nk pertikaikan setiap apa yg Allah ciptakan, tetapkn dan takdirkan buat kita.. bersyukurlah dgn apa yg ada..



*aku mmg bkn seorg yg mudah mngalirkan air mata, tp, klu bab2 gini mmg air mata ini amat mudah gugur dari tmpatnya..
*hatiku juga bukan lah sekeras mana, mudah trsntuh pabila melihat kepayahan dan kesukaran org lain.. aku mmg xley tgk org tue3 sbb akn ingt arwah my luvly tokwan aku..( Fatihah wat dia)
dan aku jgak xley tgk org yg Cam adik LOKMAn nih.. cpt sgt sdey.. huhu
2 tnda nya aku mmg mnusia normal..
*tabahlah dlm mngharungi khidupan ini laupn mcm2 cubaan yg dew dihadapan.. cam adik Lokman nih..

Friday, December 4, 2009

...........................................................



mamat nih mmg ske wat aku geram, skit jiwa, kdang2 tesen.. tp kdg2 rasa disygi sbb taking care gak kt aku.. aku jugak syg ko mamat.. hahaha.. syg?? spe nih?? gatalnyer aku nih syg mamat mne lak nih.. huhuhu.. nih my big brO la.. my Along Mohd HIdayatul Haq Abdul Halim(22).. skang army kt Sabah..
laupn slalu bg aku gram jek ngn dia, tp aku still la syg kt dia an.. spe xsyg abg an.. hehehe.. aku rapat sgt ngn dia mse kecik.. klu dia skit, aku mmg akn nangis la.. dia pn sme, klu aku yg nangis mse kecik, mmg akn cpt pujuk sbb tkt t tokwan(arwah) marah dia.. aku kn cucu ksygan dia.. huhu..
klu kne balun, mmg kne balun same2 sbb nakal.. kuikuikui.. tp 2 mse kecik, ble besau jek, msing2 nk ikut pale sndri, dh xcam mse kecik, renggang ble dia duk asrama.. huhu.. slalu la gaduh mse besau nih.. sepak trajang 2 mmg la.. mne dew gaduh2 mulut nih.. kdg2 2 sbb aku nih degil xnk dgr ckp dia.. so ble 22 naik minyak... xyah ckp la an.. hehehe.. kt skool dlu mmg dia xngaku aku nih adk dia la.. sbb, aku 'terpukul' pondan kt skool & mmbe nmpak.. huhu.. myb dia malu kot.. wakakaka lntak ko la long.. dh pondan 2 mulut xreti jage, so aku tlg jgekn la.. hehe.. aku pn xngaku dia along aku sbb perasap tndas skool.. huhu.. kre seri la 2 an long..
tp, ble lg besau, dh tau pk, msing2 dh ok ckit.. xdew nk ikut pale angin jek.. aku yg sokmo ngalah sbb xnk gaduh.. ala diakn abg!! geram gak wooo..
ble dh besau, ley lak ckp elok2 ckit, pk psl adik2 same2, pk psl family yg trabur same2.. tp kdg2 2 dew gak la bunga2 prgaduhan an.. biasak la.. xdew gaduh xbest lak ase.. hehehe..
2 la along aku yg sumer nk org ikut pale dia jek.. geram mmg geram .. tp pasrah jek la.. hehehe.. mrhnyer kt aku tnda syg, aku tau tuh.. mrh giler dia ble bhase aku yg amt 'cantik' ini.. kuikuikui..
yg pasti dia amt ambil berat psl adik2 dia.. aku tau itu.. hehehe.. syg ko along!!
sori kdg2 bhase aku ngn ko mmg gini.. cantik ble ckp ngn ko along.. hehehe.. sabo jek ek long.. wakakaka..
papew pn 2 la along aku yg akn protect aku.. trimas Allah..

kEpayaHAn iNi..


kepayahan ini
membuatkan aku terasa lemah
hampir tersungkur
tapi, aku perlu bangun
untuk melawan kepayahan ini

kepayahan ini
membuatkan aku terasa sedih
sangat sedih
tp, aku tidak boleh terus bersedih
aku tak suka hidup aku diselubungi kesedihan
aku perlu dunia yang penuh kegembiraan
yang disitu aku selalu tersenyum ceria

kepayahan ini
membuatkan aku lebih kenal diri ini
membina keyakinan untuk terus berlari
menghadapi kepayahan yang seterusnya
kepayahan ini
mengenalkan aku dengan erti sebuah ketabahan

kepayahan ini
membuatkan aku tahu siapa yang selalu disisiku
tika aku dalam kepayahan
membuatkan aku lebih tahu yang mana sahabat
yang betul-betul sahabat

kepayahan ini
membuatkan rasa kebergantungan aku pada NYA
lebih kukuh
membuatkan aku lebih tahu
bahawa hanya DIA yang memahami
dan
hanya DIA mengerti

kepayahan ini
mengajarku pelbagai erti
jd..
kepayahan ini bukanlah satu beban buatku
tetapi..
kepayahan ini
ada hikmah disebaliknya...
terima kasih ya ALLAH..
aku terima kepayahan ini dengan redha..


*merepek lg ketika aku duk sensorg..
*tgnku laju mencoretkn sesuatu di buku aku & aku post disini
* yg pasti ini juga 1 dr kehidupan ku..
menghadapi kepayahan....

*sori klu aku merapu bnde yg salah, tp ini yg aku dpt dr kepala lututku.. hehehe.. tentang aku..

Yakinlah Aku akn MnjemputmU by kangan banD


Teringat selalu wajah kekasihku
Saat ku menuai lagu
Coba engkau dengarkan
Ku tuaikan nada lirik lagu sederhana
Ku ceritakan kisah tentang kita

Peluklah tubuhku bila engkau rapuh
Saat kau mulai terjatuh
Aku datang menyelamatkanmu
Ini surga kita tiada yang menguasainya
Tempat kita bersandar dan bertahta

reff:
Tenang sayang, ku pasti akan datang
Yakinlah aku menjemputmu
Jangan menangis, hapus air matamu
Yakinlah ku tetap milikmu

Tenang sayang, ku tepati janjiku
Karna kau wanita terhebat
Peluk tubuhku, matilah di pelukanku
Biar seluruh jagad raya tahu

Tenang sayang, ku sambut engkau datang
Ku yakin engkau menjemputku
Jangan menangis, hapus air matamu
Yakinkan ku tetap milikmu

Tenang sayang, ku pasti akan datang
Yakinlah aku menjemputmu
Jangan menangis, hapus air matamu
Yakinlah ku tetap milikmu

Tenang sayang, ku tepati janjiku
Karna kau wanita terhebat
Peluk tubuhku, matilah di pelukanku
Biar seluruh jagad raya tahu

Tenang sayang, ku sambut engkau datang
Ku yakin engkau menjemputku
Peluk tubuhku, matilah di pelukanku
Biar seluruh jagad raya tahu
Kau milikku


*erm.. sawan jiwang dtg..
*ntah nape trknang sesorg lak.. gilak aku nih!!! argghhhh!!!
*aku xnk r gini!!! tp ter la plak.. :(
sawan Ba Alip Ba Ya nih..

Thursday, December 3, 2009

aku..

aku?? ish2, pew yg aku nk merepek nih?? aku pn tatau juz nk merepek jek.. ermm.. tringat mmbe aku text aku smlm..ayt nyer brbunyi begini(hehe) "ce ko try ubah dri ko jd ala2 pmpuan melayu trakhir, pergh, msti rmai yg dtg.." erm.. isu yg bley ayt nih dia anto kt aku ble dia tnye psal pakwe, aku jwb xdew yg nk aku.. hehe.. so ayt 2 yg kuar.. dia kte " ne tau dew yg nk tp tkt nk tgur ko.." lorhh dew lak gitu.. hahhaa.. ayt2 nih mmbuatkn aku trguling2 tas padang aku(katil) gelak.. ermm.. dia kte lg " ko bkn xckup pmpuan, tp gaye ko 2 ksar" lorhh... ermm...
myb 2 pndangn org tnntg gaye aku.. huhu.. tp 2lah aku..
>>pd kwn aku 2>> bro, ko bru jek knl aku & bru jek join jd kwn aku.. so tntang aku ko lom ckup tau lg.. mmg aku ksar kt luar tp lom tntu dlmnyer aku kasar.. keras hanya luaranku, tp lmbut tetap dlm hati( bak kte newboys). aku trime jek pew yg ko ckp.. insyaallah.. i will try my best.. thanks coz taking care psl aku bro..
myb 2 persepsi org trhadap aku & aku xley nk halang atau marah.. hehehe.. aku trime jek.. yg pasti aku usaha gak utk brubah.. aku sedar fitrah aku sbgai pmpuan.. dan aku xpenah nk nafi aku nih pmpuan.. myb sbb kecik2 dlu aku juz kwn ngn along & mmbe2 dia jek, 2 yg gaya aku kasar ckit.. tp aku still brsikap cam pmpuan, xdew lak aku trniat yg luar alam.. huhu..
aku syukur gak kasar gini sbb aku ase, klu aku xgini, myb aku xley nk hadapi kehidupan aku yg mcm2.. huhu.. yg pasti pew yg Allah jd kn dew hikmahnya.. aku xkn slamanyer trus gini.... insyaallah..

*juz merapu meraban jek...
merepek lg..

HuJaN



ujan 2 satu rahmat dari ALlah.. ujan 2 kdang2 mmbawa ktenangn gak..
ujan 2 salah satu tnda kebesaran-NYa.. cube tgk ujan, cantikkn... tambah2 klu lpas ujan 2 dew pelangi, subhanallah.. lg indah..
Qlate nih ujan jek, sbb dh musim dia.. hehe.. kdang2 ble tgk ujan gerimis 2, cam salji turun lak.. hehe.. cam la aku pnah tgk salji( penah2, tgk lam tv.. hehhe)
best jek tgk ujan... aku mmg ske tgk ujan.. eh, bkn stakat tgk jek tp ske main ujan gak.. hehehe.. klu aku kt umah, dh lame aku main ujan.. tp.. huhu aku kt cni.. xley nk main la malu org tgk.. hehehe.. eeeeeeeeeeee.. best nyer main ujan..
hehehe.. trigat lak mse kecik2 dlu, mse ngah ujan lebat.. mse 2 manusia lam umah aku sumer tido la.. hehehe.. aku ngan along aku pn mnjalankn projek main ujan... wo best siot... aku nih nkal ckit mse kecik.. main smpai xingt dunia.. hehehe.. so, khilangan kami lam umah disedari la, sbb lame sgt kuar main.. ble aku ngn along aku puas main, kitorg pn masuk la lam umah.. ikut pntu dpn lak 2(mmg xpndai wat jhat la).. tau pew jd? hahahaha.. kitorg kne balun la ngn tok aku... hehee.. sbb nyer umah bsah, dh 2 men ujan, tok aku tkut kitorg demam.. hehehe.. sbnarnyer tok aku dh pesan jgn men ujan.. huhu.. tp degil gi men gak.. so dpt la habuan sorg ckit.. mmg klaka la..
dh besar nih, klu men ujan pn xdew yg nk mrh cam kecik2 dlu.. aku klu aku duk umah, time ujan jek aku akn get ready nk main.. huhu.. tp umi aku akn jerit "ya Allah, ank dara nih men ujan lak!! ish3" 2 jek dia kte.. xkre mlm kew siang, aku mmg akn main ujan(klu mood ok la) hehehe.. mmg best sgt..
tp, klu aku dew kt umah ipoh, xdpt la aku main ujan, tgk jek adik2 main... xaci tol.. klu aku ckp kt mak nk main ujan, mak kte " nk buang tabiat kew ngah?? xmalu klu org tgk?? kamu 2 ank dara, dh besar" lorhh.. sdey tol la ble dgr.. huhu.. jelez tgk adik2 aku men ujan.. huhu.. yela umah kt ipoh kn umah taman.. t kang sumer org tgk lak.. lg best klu kt umah umi kt kdh.. umah KG, jauh ckit pd org len.. so xdew yg nmpak klu aku main ujan... huhuhu
tetibe jek cter kenangn ujan nih.. sbbnyer skang nih ngah ujan.. so tringat lak.. hehheh...
......................... ujan turun lagi mmbasahi bumi..............................

*merepek ckit waktu ujan2 nih..

berdikari

ermm.. berdikari... org kte bgs la klu kte pndai idup brdikari.. pndai urus dri sndri.. ley brdiri atas kaki sndri.. mmg bagus.. xdew sshkn idup org lain..
idup aku nih ley dktogorikn brdikari kot.. sumer urus sndri.. kecik.. besar mmg yela kne brdikari.. huhu.. tp kdang2 ase aku xnk brdikari.. aku nk dew org urus aku(mse kecik2 dlu la) tp.. ntah la.. (nmpak cm xsyukur ngn idup lak..) huhu.. tp sdey aku ase.. cam sdey la ase sbb dgn brdikari 2 wat aku ase aku sndrian.. ermm.. cam xdew org yg sayang.. myb 2 prasaan aku jek.. ermm.. biase la.. tnpa disedari kn.. huhu.. amt sdey.. ase aku kseorngan... arghhhh!!


*sori pd yg bace.. otak aku xbape stabil wktu nih..

Wednesday, December 2, 2009

melangkah..



ku mengorak langkahku..
setapak demi setapak
melangkah dalam kehidupan ini
agak payah..

ku melangkah lagi
lagi dan lagi
berbagai jalan yang ku temui
dalam melangkah
aku terpaksa membuat pilihan
jalan yang mna harus ku lalui
yg mmberi kebinasaan
atau..
jalan yang mnuju kebhagiaan abadi..

aku melangkah lagi
rintangan pula yang ku hadapi
tabahkah aku mngahadapinya?
wlaupn aku tidak tahu kmampuan ku
tetapi,
aku perlu tabah dalam mneruskan langkahan ini
atau..
aku biar saja
biar aku rebah dgn rintangan itu?

tetapi.. aku masih lagi melangkah
melangkah lagi dan lagi
pelbagai ragam manusia yang telah ku jumpa
di perhentian ini juga aku perlu mmbuat pilihan
manusia yg mne harusku jdikan sahabat
adakah yg membawa ke lembah kehancuran
atau yg memimpin tangan ku ke jalan ILAHI
payah utk ku memilih..

tetapi.. aku masih melangkah
terus melangkah
walau payah
walau terasa diri ini lemah
aku tetap melangkah

dalam aku melangkah, aku berfikir
apa lagi yang akan ku temui agaknya nanti
apakah yang menanti ku dihadapn
yang akan mehalang langkahanku ini?
dalam keraguan kuteruskan jua melangkah
meniti ranjau kehidupan ini

walau pelbagai rintangn, halangan yang menanti
akan ku teruskan jua melangkah
kerana ku pasti ini lah takdir ku..
walaupn payah yg ku terima
walaupn langkahan ku ini lemah

aku terus melangkah
kerana aku pasti
sahabat yg ku pilih bisa membantuku
kerana aku pasti Allah akan ada disisi ku
untuk aku teruskan langkahan ku

akan aku melangkah
selagi nadi ku masih belum berhenti berdenyut
selagi malaikat maut belum mnjemput ku
selagi ajal ku belum tiba.......
akan aku terus melangkah...............




*menulis lg.. tp, tatau la pew yg ku merepek..
yg pasti ini tntang diri ku... hehee

kangen bangat seh

DONT mizz u so muchhh!!! mmg aku rndu tul ngn kwn aku nih(saadiah omar).. aku pnggil dia DONT & dia pnggil aku '''.. hehhe.. mne bley ckp dia pnggil pew kt aku.. kang org gelak plak.. hnya dia yg pnggil aku ngn nme 2 lam dunia nih.. huhu..
tingat mse kt asrama lu, tdo sekatil, mkn 1pinggan, wat jahat same2, wat baik pn same2 dan kongsi sukaduka same2.. ermm, aku rndu tol time 2.. klu dia dew mrh kt aku @ xbrcakap ngn aku pn mlm jek msti wat muke kesian nk tompang katil aku.. huhu.. jgn ingt aku lesbian lak ek.. hehhee..




tp, ble aku jauh nih kenangan 2 yg aku bwk.. kenangan waktu aku sme2 ngn dia.. harap sgt prsahabatan kte trus kekal..
sdey lak ase ble aku ngan dia xley dh cam dlu sbb aku jauh.. aku blk kdh ri 2, aku gi mlawat dia.. hehehe.. mmg sdey sbb aku xde ngn dia mse dia sorg hadapi mslah dia.. sdey sgt ble tgk dia nangis.. lau pn aku xley nk tlg slesaikn, aku nk tlg gak laupn juz jd pndngar.. mmg berat wat dia & berat gak wat aku..
insyallah, blk t aku gi jmpe ko DONT.. hehehe Dont wrry be hepi la.. hehehe
laupn jauh aku still call dia ble aku rndu sgt.. hehehe biasak r..
DONT gud luck 4 STPM.. aku tau ko ley wat nyer.. hehehe.. jgn sdey.. LUV u so much.. heheheh.... t kte jmpe ble aku blk ek..

Tuesday, December 1, 2009

ke_tensen_an membe ku..

report 4 projek lom anto lg??!! lorhh.. nih yg mmbuat kn mmbe aku sorg 2 tensen abis.. aku pn geram gak.. dh la bdk 2 goyang kaki jek mse ktorg wat rakaman video( aku tlg jek la).. 2 kli lak 2 gi tayang muke kt KB nun.. ble suh wat report & anto ri nie pn xley kew??.. geram gak aku, nk jek aku tlg kwn aku 2 sekeh bdk 2.. aku yg juz tlg jek pn mrh gak.. aku yg xdpt mrkah utk projek 2 pn hagin gak!! cian kwn aku nih.. nasib la dpt prtner yg xbg komitmen lngsung... ( klu bdk 2 yg bce blog nih, lantak ko la nk kte pew pn.. pew aku heran!!)


>>alolo.. muke dh cam ikan butal dh ble tesen2 nih.. huhu aku pn cian tgk muke bdk srabut nih... cam nk nangis pn dew jugak td... so aku pn umpan la dia nk blnje aiskrim.. hehehe.. laju jek nk.. pdahal mule2 aku ajk kuar xnk, tp ble dgr jek aku nk blanje aiskrim, laju jek..


>>so, ujan2 2 la kitorg redah gi billion kt depan 2 utk cari aiskrim.. hehehe.. muke yg monyok cam kain buruk td trus hepi jek.. snyum pn klu leh nk smpai ke tlinge.. sengeh xingt dunia.. dh xdew dh muke ikan masin dia.. hehe..ujan2 2 kitorg buang tabiat snap pic.. mmg gilak.. huhu


>> siap bli brg, ngah jlan 2 mkn aiskrim cornetto( bli kt 7E).. hepi jek dia.. huhu.. tp xbaik tul ank dara mkn smbil jln.. huhu.. pew aku kesah an.. hehehe.. so, aku pn snap lg gambar muke ikan masin yg hepi nih.. hehehe.. nk aiskrim cornetto jek.. xpew2.. len kli aku pau ikan masin nih plak ek.. hehe(^_^)


>>kt billion 2 bli lg aiskrim nih.. huhu.. biar dia mkn sampai lebam.. nk mkn aiskrim sgt.. aku pn dh lame xmkn aiskrim, 2 yg tngat nk mkn.. wlaupn ujan2.. hehehe..
so, muke ikan masin 2 dh ok.. Alhamdulillah la... mlz aku nk tgk muke spe'ek bdk SA nih...
..........................the end............ ujan masih turun dgn lebatnyer........

Saturday, November 28, 2009

cukupkah


kadang2 apa yg didepan mata
terasa tak penah cukup
terasa tak sehebat org lain
terasa tak indah sperti pelangi
terasa tak lengkap sperti kwn2 lain
terasa tak sesempurna jika dibndingkan dgn kehdpan org lain

manusia mmg begitu agak nya
barangkali, manusia mmg tamak
yg indah
yg lengkap
yg sempurna
yg hebat
yg selesa
segala yg baik yg tlh ditakdirkan
buat kita
dirasakn tidak prnah lengkap dan hebat utk kita

tak slh utk mncari yg lbh baik
tak slh utk mmbandingkan dgn org lain
tak slh jika menyesali dgn apa yg ada
tetapi cubalah belajar menerima
tetapi cubalah dikenang kembali
tetapi cubalah menghargai
tetapi cubalah belajar berterima kasih
tetapi cubalah mensyukuri dgn NIKMAT yg diberi

yang pasti segala yg telah diciptakan & tercipta utk kita
oleh Nya pd kita
itu tandanya DIA sygkn kita sbgai Hamba NYA..
brsyukurlah dgn nikmat yg diberikan....

Ya Allah jauhkn aku drp trgolong dlm manusia yg tidak pernah brsyukur dgn nikmat MU
jgn sesekali KAU campak kn aku dlm golongn itu
jgn jdkn aku seorg Hamba MU yg kufur dgn nikmat MU ya ALLAH
aminnnnn

..................................................................................





#idea ketika boring2 td smbil trpikirkn khdupan, tgnku menuliskn sesuatu utk post lam blog aku nih.. hhuhuhu..
harap2 ok la (^_^)

Friday, November 27, 2009

cita2 dan impian??


erm.. tetibe jek nk post tjuk nih.. hehe.. tringak td dew sorg mmbe text aku & tetibe tnye sal cte2 & impian aku.. ermm.. aku jwb la yg aku nk bkak kilang taik mte.. huhu.. mne bley an?? (4 my frenz td, sory ek merepek ngn ko td) hehe.. aku tatau nk jwb pew la.. 2 yg aku merepek tuh.. impian pn aku kte aku xdew impian.. sory gak ek tok..
mmg la sume dew impian( mmbe aku kte td) trmasuk la ko an.. errmm.. aku lak, bkn xdew impian, tp aku pn tatau.. nk senaraikan mmg byk.. huhu.. so aku jwb jek la merepek gak ngn dia td.. hehe..aku tatau nk ckp sal impian ngn cite2 bkn sbb aku kecewa ngn hidup aku la, tp.. aku tatau nk jwb camner.. nk cter pn ssh la.. ermm.. impian & cite2 tuh an pnting lam idup manusia.. sumer manusia termsuk lah aku gak..
erm.. aku nih kes nyer yg xdew cita2 sbb, sumer yg aku cita2kn xpn trcapai, cthnyer aku nk jd tentera, tp kes aku rabun & myb ktinggian pn xcukup.. ermm.. pastu aku sedar yg aku mmg prlu kuburkan cite2 aku tuh, so aku pn wat la cite2 bru, nk jd nurse.. cute jek klu jd nurse dpt tlg org, tp tgk la skang, aku bkn stdy kearah nursing.. aku kn skang stdy akaun.. huhu.. tatau la nk jd pew.. 2 la sbb aku mlz nk dew cte2.. kdang2 pew yg dcte2 kn klu xmnjd mmg agk kecewa la.. tp 2la mnusiakn hnya mmpu mrancang tp segale2nya Allah yg tentukan.. huhu.. pasrah jek la..
mimpikn adlah kunci utk kte tklukkn dunia(lgu nidji- laskar plangi) so musti la aku pn dew ipian gak coz aku kn mnusia normal gak.. huhu.. tntang impian aku lak, ermmm byk.. tp yg byknyer jd mmpi ngerila.. hehehe... impian, aku pn dew impian, tp xyah ckp la kt cnie.. biar aku jek yg tau... huhu.. pd org yg bce nih, korg tlg2 la doa moge sgale yg aku impikan mnjd knyataan.. hehe.. dgn izin Allah.. ameeennnn....

*trimas pd mmber aku yg tnye psl impian & cita2 aku coz aku trus dew idea nk merepek lam blog nih.. hehehe
yg psti, aku bkn msh dbelngu olh kisah silam aku da... im a hepi person la bro!!
xdew sdey2(kdg2 jek la)

Thursday, November 26, 2009

raya korban dtg lagi..



raye?? ek.. raye aji @ kurban la.. huhu.. aku taun nih cam taun lps gak, xblk raye aji kt umah.. huhu.. sdey?? xdew r sdey2.. dh biase lorhh.. hehehe.. klu xcdangnyer taun nih aku nk blk raye kat manjung, tp nk wat camnerkan, aku hnye mmpu merancang, tp Allah lbh berkuase mnentukn sgalenyer.. hehe.. so xjd la nk 1time rye ngn mak, ayh &adik2.. hehehe.. len kli la kot.. aku dew exam after raye..
so, aku raye mane?? mne lg klu bkn lam blk aku nih.. ngn roommate aku 2.. hehehe..sok ase nk wat korban, ha.. korban kn lembu2 sa tuh la jek kot.. 3 ekor 2 jek yg dew lam blk nih.. ok gak 2.. hehehe..jgn marah sa ek, aku nk kurban kn ko nyer mooren, bobo & nyonyo.. hehehe.. klu bley la.. tp.. bley kew nk sembelih???? hahaha... lu pikir la sendrik... hehehe
so, esok dsebabkn brraye lam blk & kedai2 mkn xdew yg bukak, ktorg pn dh get ready ngn brg2 mkn.. hehehe.. sardin la pling utama.. hehehe.. so, sok korban sardin jek la.. hehehe.. mne ley nmekn korban an klu bkn bnatang brkaki 4... hehehe.. antam jek la kundur.. hehehe
so, dsebalik raye kurban nih kn dew tragedi psal Nabi Ibrahim nk kurban ank diakn..(cari la sndri cter nih.. myb korg pn dew dgr.. so cter nih dew iktibarnyer.. ambik ek...hehehehe.. ambik pew?? ambik iktibar la.. huhuhu...
k.. dh abis merepek dimlm raye aji... huhuhu

................SELAMAT ALI LAYE AJI....................

*pic lmbu2 SA
pink= nyonyo
itam= bobo
oren= mooren

Wednesday, November 25, 2009

pengaruh yahudi

1.. Song....
Lagu-lagu yang menghiburkan.. jika ada anak-anak yang tak tau mengucap.. tetapi boleh menghafal lagu Hindustan yang panjang berjela... Ada anak-anak yang tak hafal Fatihah.... tapi boleh mengingati lagu Siti Nurhaliza yang panjangnya berdepa depa..... berjaya sudah Yahudi.... Hingga kita terfikir..... bagaimana jadinya radio kalau tanpa lagu?

2. ...Sex.....
Lagi satu kegilaan remaja dan yang tua. Sex dimana-mana.. di kaca tv, dalam filem, dalam iklan... babak sex amat lumrah.. kekadang adegan sex tak diperlukan, tetapi diselitkan jua sehingga ada orang menonton filem hanya kerana ada adegan sex... filem 18SX amat laris berbanding filem U .. VCD lucah mudah didapati... dan harganya amat murah... Adakah filem yang tiada adegan sex? Lagi sekali berjaya sungguh Yahudi laknatullah......

3. ...Smoke....
Rokok.. menjadi kegilaan para remaja... sehingga dikatakan tidak moden jika tidak merokok... malah sekarang merokok menjadi budaya bagi mana-mana perempuan yang kononnya mau digelar "up to date".. Dulu yang merokok ini golongan pelacur saja.... ataupun penari kabaret.... (aku tengok dari filem P Ramlee)... Syabas yahudi... berjaya lagi kamu....

4. .....Sport...
Pelbagai jenis sukan ditonjolkan dan lelaki dengan perempuan sama-sama berlumba mencari nama dalam sukan... hinggakan sekarang bola sepak pun perempuan main juga.. Bila bersukan, tutup aurat mestilah jauh sekali, sembahyang pun banyak yang miss... bukan yang bermain sahaja tak sembahyang... yang menonton pun tak sembahyang juga... Kalau menonton di rumah... akan lambat sembahyang sebab takut tak nampak macam mana masuk GOL.... Yahudi gol lagi.... sampai ada ulamak kata... kerana sukan.. sembahyang boleh tangguh... Masya-Allah,..

5. .. Fun..
Hiburan...di mana-mana kita dapat hiburan yang melalaikan.... Kalau kita lihat dalam 100 majalah.. mungkin 99 adalah majalah hiburan.. termasuklah majalah mangga... yang menayangkan buah mangga artis perempuan.... Kalau ada konsert.... sanggup orang Islam bertandang hingga menghabiskan banyak wa ng dan bila ke konsert.... pelbagai maksiat akan diselit masuk.... Yahudi terhibur lagi....

6.... Female...
Perempuan...ta wa ran Yahudi yang amat mengasyikkan..terutama dalam iklan..yang kadang-kadang tidak ada kena mengena dengan perempuan... Kalau kita ke kedai bateri kereta.... di hadapan bateri terpampang gadis sunti separuh bogel beraksi... apa kena mengena bateri kereta dengan perempuan?... kalau iklan Modess... perempuan ada patutlah... Yahudi bersorak lagi.....

7...Fashion....
Fesyen terutama perempuan yang bermacam- macam.. sehinggakan kalau pakai tudung pun mereka dah tak menutup aurat.... Macam mana dikatakan bertutup aurat jika bertudung tetapi berbaju ketat yang kekadang menampakkan pusat? Yang me wa rnakan rambut lagi teruklah... Buat apa bertudung kalau rambut di wa rnakan.... Bila wa rnakan rambut.. mestilah tidak bertudung sebab kalau bertudung.. bagaimana nak menayangkan wa rna rambut yang terkini itu... Kalau dah rambut di wa rnakan... sembahyang pun tak sah... malah mandi hadas pun tak sah sebab kebanyakan pe wa rna adalah kalis air... itu tak kira yang cukur bulu kening lagi... Yahudi keta wa lagi....Umat islam sudah jadi macam Yahudi....

8. .. Food..Makanan..
Lagi satu kegilaan Umat Islam terutama makanan dari Barat termasukalah McD , Kentucky , Pizza hut... dan seribu satu macam lagi... Buah kurma yang menjadi makanan Rasulullah dipandang hina.... masuk rumah pun setahun sekali bila bulan Ramadan... tapi makanan Barat menjadi kebanggaan... Bila makanan datang dari Barat.. adakah kita yakin tentang halalnya? Contohnya Kentucky .. rempahnya datang dari Amerika.... siapa nak pergi check... halal ke tidak? Bila makan benda haram, masakan iman menjadi mantap... Maka lahirlah Umat Islam yang bukan perangai saja macam yahudi... tetapi berfikiran pun macam yahudi... Nauzubillah.....Yahudi makan Islam lagi...
Itu baru protokol yang ke 10......yang lain-lain entah macam-macam lagi.... aku cinta Malaysia ...... tapi lebih cintakan ALLAH..... oleh itu, jika berlaku pertembungan antara kepentingan manusia dengan kepentingan Allah......

DAHULUKAN KEPENTINGAN ALLAH....

Ayat2 Al Quran yang boleh diamalkan :

Untuk elak suami/isteri dan anak2 bergaduh : Surah Al Baqarah - Ayat 102

Anak2 pandai belajar : Surah Al Anbiyaa'- Ayat 79

Anak2 lembut hati/ elak panas baran : Surah Al Anbiyaa - Ayat 69 dan Surah Al Hasyr - Ayat 22-24

Anak2 malas sekolah : Surah Toha ayat 1-5

Ayat pendinding : Ayat akhir surah At Taubah

Bg anak2 yg suka keluar malam : Surah Ar Ruum Ayat 31. Baca 33x

Untuk jadi pendinding rumah : Surah Al Baqarah dibaca & tiup pada air dan spray keliling rumah

1 minit untuk mengingat Allah

Langkah 1:
· Sebutlah dengan sepenuh hati dan lidah yang fasih:
· SUBHANA'LLAH
· ALHAMDULI'LLAH
· LAA I LAAHA ILLA'LLAH
· ALLAHU AKBAR
· ASTAGHFIRU'LLAH
· LAA ILAAHA ILLA'LLAH, MUHAMMADUR RASULU'LLAH
· ALLAHUMMA SALLI WA SALLIM WABARIK ' ALA SAYYIDINA MUHAMMAD WA AALIHI· WA SAHBIHI AJMA'EEN

Langkah 2:
· Hayatilah sedalamnya akan makna ayat demi ayat, perkataaan demi perkataan

Langkah 3:
· Forward ini kepada rakan2 yang anda kasihi..


*aku trbace lam blog sorg Hamba Allah, menarik, so aku copy dan post kt cnih..
thnks lot pd Hamba Allah itu coz sling mngingati.. (tugas seorg muslim)

Monday, November 23, 2009

....................


tatau nk post pew sbnrnye.. tp try jek la merapu papew pn.. ngh boring nih.. hmm.. ujan lg.. nsib la duk Qlate nih, ujan jek sokmo.. tp ujan 2kn satu Rahmat Allah, so alhmdulillah.. hehhe.. ermmm..27 nih raye Qurban. huhu.. xbalik lg taun nih cam sem1 lu.. huhu.. xpew2 aku dh biase, so xdew r sdey2.. eleks jek.. raye aji kt Qlate nih mmg meriah la.. tp meriah 2 kt umah org, huhuhu.. aku raye lam blk aku ngn mmber aku brsama my stuff aku yg tas katil tuh la.. rye ngn miz froggy, mr grfield, b.bob, buyat & merah aku...huhu..
dlm org sibok2 nk blk raye, ktorg ngh sibok2 nk pk final exam yg stat 30/11 nih.. huhu dh dkt sgt dh tuh, tp aku nih cam eleks jek.. hehhe.. tnang kn jiwa.. lapangkan dada.. kosongkn pikiran.. hahahaha.. overdosenyerr.. last paper aku 11/12 paper akaun yg mmg skit jiwa dbuatnyer.. huhuhu.. xpew2 xsaba asenyer nk tnggu 11?12 tuh.. nk blk umahhhhh... windu kt umah dhh... hehehe...
papew pn aku ce try da best la 4 exam 2... insyaallah..


*pic me, su with my stuff...( lmbu 2 bkn ternakan aku, tuh SAnyer Mooren, aku kasi kt dia coz dia ske lmbu.. hehehe)

Sunday, November 22, 2009

CinTa terAkhiR- aiMAn


Kau Cinta pertamaku
kau cinta terakhirku
Tiada apa yang bisa menafikan kasih kita…

*Kau ayu dimataku
Satu antara seribu
Tiada tara didunia…

Mungkin kan terputus di tengah jalan
Mungkin kan terlerai tanpa ikatan
Usah ragu dengan takdir…
ulang*

Mungkin kitakan berbeza haluan
Berakhirnya cerita percintaan
Segalanya ditentukan Tuhan….



-cinta?? pnah kew aku brcinta?? ermm ntahhhh...

Saturday, November 21, 2009

Im yours by jason mraz


Well you done done me and you bet I felt it
I tried to be chill but you're so hot that I melted
I fell right through the cracks
And now I'm trying to get back
Before the cool done run out
I'll be giving it my bestest
Nothing's going to stop me but divine intervention
I reckon it's again my turn to win some or learn some

I won't hesitate no more, no more
It cannot wait, I'm yours

Well open up your mind and see like me
Open up your plans and damn you're free
Look into your heart and you'll find love love love
Listen to the music of the moment maybe sing with me
I like peaceful melodys
It's your God-forsaken right to be loved love loved love love

So I won't hesitate no more, no more
It cannot wait I'm sure
There's no need to complicate
Our time is short
This is our fate, I'm yours

I've been spending way too long checking my tongue in the mirror
And bending over backwards just to try to see it clearer
But my breath fogged up the glass
And so I drew a new face and laughed
I guess what I'm saying is there ain't no better reason
To rid yourself of vanity and just go with the seasons
It's what we aim to do
Our name is our virtue

I won't hesitate no more, no more
It cannot wait I'm sure
There's no need to complicate
Our time is short
This is our fate, I'm yours

Well no no, well open up your mind and see like me
Open up your plans and damn you're free
Look into your heart and you'll find love love love love
Listen to the music of the moment come and dance with me
I like one big family (2nd time: I like happy family)
It's your God-forsaken right to be loved love love love

I won't hesitate no more
Oh no more no more no more
It's your God-forsaken right to be loved, I'm sure
There's no need to complicate
Our time is short
This is our fate, I'm yours

No I won't hesitate no more, no more
This cannot wait I'm sure
There's no need to complicate
Our time is short
This is our fate, I'm yours, I'm yours



*tetibe jek ase lg nih best.. tuh yg post..hehehe

Projek Multim3dia mMbe ku..




hehehe.. projek mmbe aku, tp nape lak aku yg postkn kt blog nih.. hehehe.. sbb aku pn trlibat.. tlg mmber la kte... diorg wat projek AV 4 kos diorg multimedia.. aku tlg jd pelakon yg diundang... hehehe.. ujan2 ktorg merayap kt KB tuh.. org duk umah jek time ujan2.. diorg wat video psl kuih2 kt Qlate.. so, ktorg gi jek la kt Pasar Siti Khadijah nun.. kt sne kn byk kuih2.. huhu.. yg xtahan tuh, time ujan lak tuh.. huhu.. papew pn enjoy jek kuar ngn diorg nih... best gak la lau ujan pn.. slamat ujan xbape lebat.. wlaupn ujan, Kb tuh still ramai ngn manusia.. hehehehee
ujannnnnnnnn.....


* pic1: ntah la ank sape.. hehe
*pic2: aku, piroh & k.tikah(tlg diorg nih)kt dpn pasar.
*pic3 : suasana KB..

my father's bezday ri nie..

huuhu.. bertuah pnye bdk, bezday bapak sndri pn tatau<<-- kwn aku kte... heheheh.. mne la ku tau, klu ayh xcall ptg td, mmg aku xtau la.. hehehe.. mmg brtuah pn ayh aku dpt ank gini.. hehehehe.. eleks r, aku mmg kreng tau ckit psl ayh aku, biase la aku kn dh bsr bru tnggl & nk ambik tau psl ayh. aku,. hehehe.. kcik tnggl ngn umi(mak aku) so, ngn ayh kureng ckit la.. tp ayh ckp aku nih mnje ngn dia mse kecik, almaklum la, time tuh aku sorg jek pompuan.. hehehehe.. ye la kot aku mnje ngn ayh.. ntah, mne aku ingt.. hehehe.. dh besar nih, aku xdew la rpat sgt pn ngn ayh aku, tp bley jek la.. cm mmber jek..hehehe.. kwn2 aku pn kte klu aku ckp ngn ayh aku like mmbe not ank ngn ayh.. huhuu.. ntahh.. klu org xbiase dgr myb kte aku kuang ajar lak ngn bapak sndri.. tp 2 lah aku ngn ayh aku.. hehehe.. ayh aku pn xdew lak kte papew.. ermm.. ayh aku agk sporting la.. tp klu ngn adk2 mmg xla la sgt.. adk2 aku mmg agk tkt ckit la ngn ayh, tp aku eleks jek... klu time ngutuk, mmg ngutuk rapat2 r.. hehehe.. mak tmpang skaki.. hehehehe.. myb tuh care aku mesra ngn ayh aku, korg myb lain lak carenyer...mmg nmpak la ayh sygkn aku.. hehehe ayh mne xsyg ank kn.. hehehe... spoting2 ayh aku tuh, aku tatau lak thap ke brape, aku xpnh tesst lak.. hehehe.. (kononnyer dak baik).. papew pn hepi bezday 2 ayh.. hehehe... ingt lew dh tue<<<--- ayt aku kt ayh mse dia call ptg td.. tp ayh aku ckp umo jek tue hati x.. hehehe.. mmg xsodar tul..hehehe...




*jgn hairan bhse aku ngn ayh mmg kureng ckit.. dh cbe prbaiki.. bkn xhormat.. tp 2 lah aku...

NUR KASIH

Lewat ini ku rasakan
Kasih kian ku dambakan
Resah hati yang ku pendam
Pada takdir dan harapan

Detik waktu dan suratan
Siapa tahu ketentuan
Ku mencari cahayanya
Dalam bayang kegelapan

Nur kasih
Nur kasih

Nasib hidup dan pilihan
Lain hukum setiap insan
Mengharapkan perjalanan
Dalam maya kesamaran

Nur kasih
Nur kasih

Aku kembali kerana masih
Mencari yang hakiki
Sinar pasti
Janji suci yang abadi

Ooo kasih
Nur kasih
Oh nur kasih
Nur kasih

Aku kembali kerana
Masih mencari yang hakiki
Sinar pasti
Janji suci yang abadi

Nur nur ya nur kasih
Nur ya nur kasih
Nur nur kasih
Nur kasih


*lyn NUR KASIH jap....
NUR KASIH BY YASIN..


Wednesday, November 18, 2009

puzzle = life ??



tetibe jek nk post psl puzzle.. ermm.. td boring2, aku wat lew puzzle yg aku bli tuh.. adoyai byk siot.. serabut lak ase, so tngal jap..hehehe.. mse wat 2 trpikir lak psl kehidupan seharian aku leh compare ngn puzzle nih..
puzzle= life.. erm. kdg2 ase srabut, kdg2 ase hepi, kdg2 ase xcukup.. mcm2.. puzzle ble ilang 1 jek, dh xlngkap.. ilang 1 jek trus xmnjadi pic, ilang 1 jek trus xcantik.. ermm.. gitu gak ngn khidupan klu dew somthing yg ilang mmg xlngkap.. contohnya, pegangan.. klu xdew pegangan mmg idup tunggang langgang.. serabut, sawan, mental.. huhu.. tp 2 lah..
kdg2 trcari2 untuk lengkapkn satu khdupan kte.. smkin dicari, smkin dew yg xcukup.. 2 klu kte xtau nk syukur dgn pew yg ade.. kne dew arah tuju dan matlamat lam idup.. matlamatkn umpama nakhoda.. ermm..
tp, ble aku pk blk, btul kew leh compare antara idup ngn puzzle??.. xkot.. huhu( xykin ngn pndapt sndri nih) hehehe.. aku ase puzzle tuh ble bli dew ckup lngkap lam tuh, kcuali klu kte bg ilang ye la xcukup.. tp, khidupan kte lak, bkn lngkap spnuhnye.. kne mncari, dicari dan tercari- cari.. aku pn msh mncari.. aku prlu pandai memilih dan mmbuat kputusan.. yg pasti Dia dew disisi.. hehehe.. pncarian dlm khidupan nih bg aku xdew pnghujungnya kcuali mlaikat maut mnjmput kte... jgn plak lam pncarian kte nih, kte trpesong dr landasan NYA..



*only my opinion.. klu slh pn ske ati la, tuh pndapat aku jek.. pndapat mnusiakn brbeza2.. tp kne gak trime pndapat org len... ce gak mnjd pndngar.... heheheh
*juz merapu meraban jek.. =P