Sunday, December 6, 2009

Insan DisebelahKu

ermm.. alhamdulillah bru pas paper yg ke3.. blk trus nk post somthing yg aku dpt lam dewan exam td.. huhu.. walaupun jari2 aku nih terketaq2 sbb kebuluran.. dr pg xmkn papew pn.. msk exam dgn perut yg hanya diisi dgn choc dan 2 botol vitagen jek.. slamat baby ususku tidak meragam ketika aku dgn konfidennya mnjwb exam.. paleku brdenyut lg..ntah la skit jek sokmo.. yg pasti aku msih lg mmpu nk kongsikn sesuatu dsini..

aku dpn tmpat kt dpn skali.. nih yg lmah nih.. sblm msk pn dh ngeluh sbb dpt tmpat paling dpn.. aku kreng ske.. seblah kanan dew pnghuni.. tp jiran yg kiri xdew coz mja kosong jek.. tp asenye selang dr mja jiran kiri aku dew manusia.. tp lom msk lg..(aku ske tgk jiran kiri kanan sblm stat exam..)
mse exam dh stat.. aku pn mle la nk pecut 100meter utk jwb soklan yg dh terhidang dpn mate.. tkt lak pew yg dew lam pale ilang.. tp. tiba2 konsentrasiku trgangu coz dew jiran selang 1 mja yg xdew pnghuni dh msk.. aku toleh.. arrrgghhhhhh.. ati ku trsentuh.. sdey siot.. rupenye jiran slang semja aku 2 adalah LOKMAn junior aku yg satu2nya insan istimewa lam kolej aku... insan yg satu2nya brgerak lam kolej aku mnggunakn kerusi rodanya.. huhhhhhuhhuuuuuu.. sayu aku tgk dia( ngah nangis nih) huhu..

dh lame aku prhatikan adik LOKMAn nih.. stat dr mnggu suaiknl lg.. time 2 aku tlg jd fesi 4 mnggu suaiknl.. aku ushar gak adik nih.. amat mnyayat hati.. hnya dia jek insan yg berkerusi roda di kolej ini..(xdew pic nk ltak)
mule2 xdew sorg pn yg dekati dia mse awl2 2.. myb sbb mse 2 dew mak dia yg uruskn dia.. tp slps hari 1st, aku dh nmpak dew insan lain yg mnghulurkan bantuan utk mnyorong kerusi roda dia.. huhu.. sries aku nangis lam ati time 2.. syukur dew gak insan nk kawan ngn dia.. ley trima dia dan bntu dia lam truskn hari2nya di kolej ini.. time nih la kwn2 dia nk wat pahala.. amal jariah..
so, mse exam td myb abg dia yg sorongkn krusi sampai kemeja dia.. yg best nya adik LOKMAn dia sokmo jek dibibirnya dihiasi dgn snyuman.. aku nmpak disini, dia lalui kepayahan dia dgn redha.. jwb exam td pn still dew gak snyum.. aku tumpang gembira coz, lam kehidupan dan kepayahan yg dilalui oleh Adik LOKMan nih, ALlah kurniakn insan2 yg kasih dan sygkn dia.. teman2.. family..

kesimpulannya, dalam kekurangan yang ada, Allah bg kelebihan utk topupkan kekurangan tu.. dan dalam kelebihan yang ada, Allah ciptakan kekurangan..
jd Allah dh bg lengkap utk hamba Nya, yg kurang dew kelebihan dan yg ada kelebihan pasti dew gak kekurangan..
so, kte sebagai hamba Nya, xleh la nk pertikaikan setiap apa yg Allah ciptakan, tetapkn dan takdirkan buat kita.. bersyukurlah dgn apa yg ada..



*aku mmg bkn seorg yg mudah mngalirkan air mata, tp, klu bab2 gini mmg air mata ini amat mudah gugur dari tmpatnya..
*hatiku juga bukan lah sekeras mana, mudah trsntuh pabila melihat kepayahan dan kesukaran org lain.. aku mmg xley tgk org tue3 sbb akn ingt arwah my luvly tokwan aku..( Fatihah wat dia)
dan aku jgak xley tgk org yg Cam adik LOKMAn nih.. cpt sgt sdey.. huhu
2 tnda nya aku mmg mnusia normal..
*tabahlah dlm mngharungi khidupan ini laupn mcm2 cubaan yg dew dihadapan.. cam adik Lokman nih..

2 respond:

جين said...

Ya Allah..sesungguhnya Kau maha adil..Kau adili lah mereka yang serba kekurangan..Ya Allah, betapa besar nikmat dan rahmat yang telah Kau limpahkan..Alhamdullillah..aku syukur padamu wahai Tuhanku...Ampunkanlah dosa2 silam ku Ya Allah...Amin

kim_HasNuL said...

aminnnn