Wednesday, December 2, 2009

melangkah..



ku mengorak langkahku..
setapak demi setapak
melangkah dalam kehidupan ini
agak payah..

ku melangkah lagi
lagi dan lagi
berbagai jalan yang ku temui
dalam melangkah
aku terpaksa membuat pilihan
jalan yang mna harus ku lalui
yg mmberi kebinasaan
atau..
jalan yang mnuju kebhagiaan abadi..

aku melangkah lagi
rintangan pula yang ku hadapi
tabahkah aku mngahadapinya?
wlaupn aku tidak tahu kmampuan ku
tetapi,
aku perlu tabah dalam mneruskan langkahan ini
atau..
aku biar saja
biar aku rebah dgn rintangan itu?

tetapi.. aku masih lagi melangkah
melangkah lagi dan lagi
pelbagai ragam manusia yang telah ku jumpa
di perhentian ini juga aku perlu mmbuat pilihan
manusia yg mne harusku jdikan sahabat
adakah yg membawa ke lembah kehancuran
atau yg memimpin tangan ku ke jalan ILAHI
payah utk ku memilih..

tetapi.. aku masih melangkah
terus melangkah
walau payah
walau terasa diri ini lemah
aku tetap melangkah

dalam aku melangkah, aku berfikir
apa lagi yang akan ku temui agaknya nanti
apakah yang menanti ku dihadapn
yang akan mehalang langkahanku ini?
dalam keraguan kuteruskan jua melangkah
meniti ranjau kehidupan ini

walau pelbagai rintangn, halangan yang menanti
akan ku teruskan jua melangkah
kerana ku pasti ini lah takdir ku..
walaupn payah yg ku terima
walaupn langkahan ku ini lemah

aku terus melangkah
kerana aku pasti
sahabat yg ku pilih bisa membantuku
kerana aku pasti Allah akan ada disisi ku
untuk aku teruskan langkahan ku

akan aku melangkah
selagi nadi ku masih belum berhenti berdenyut
selagi malaikat maut belum mnjemput ku
selagi ajal ku belum tiba.......
akan aku terus melangkah...............




*menulis lg.. tp, tatau la pew yg ku merepek..
yg pasti ini tntang diri ku... hehee

2 respond:

جين said...

pada ko merepek...tapi bila ak baca..terlalu dalam isi hati ko...sehingga ak terasa begitu bermakna setiap langkah yang melangkah..Moga Allah kurnia tubuh yang sihat supaya kita dapat melangkah terus melangkah menuju ke jalan diredhaiNya dan hati yang tabah tuk menhadapi ujianNya..teruskan langkah mu wahai sahabat..InsyaAllah kemenangan memihak diri ko..

Terima kasih sahabat...

kim_HasNuL said...

insyaallah.. trimas coz mghayati hasil pale lutut aku tu bro.. sme2 kte trus melangkah..